Header

Jag har jobbat lite med en tillfällig header, medans jag väntar på att min nya design ska bli klar. Det känns inte alls kul att inte ha något enda speciellt på sin blogg som definerar en själv, så därför gjorde jag denna enkla sak. Som sagt var, bara tills vidare. Men ni får gärna säga vad ni tycker ändå :) Den var menad att vara större, men det blev lite fel, så ...

Ett bättre videoklipp.

Jag hittade ett bättre videoklipp på när Issa doppar huvudet ;) Det är Esther som filmar, så om ni undrar något får ni fråga henne.

Ursäkta matdesignen ...

.... men den är bara tillfällig.

Nu kommer iallafall videorna. Bilderna kommer antagligen imorgon eller senare.

Inga bilder, av en god anledning.

Just nu är jag inne på Sunny's dator, så därför kommer inga bilder, det är min goda andledning. Men jag tänkte att jag iallafall kan berätta lite kort om vad vi gjorde igår efter att jag skrev sist. & självklart vad vi gör just nu.

Igår, berättade jag ju, skulle vi ta bussen in till kvällsmötet på Livets Ords Europa Konferensen, men när vi gick dit visade det sig att vi missat första bussen (jag hade misstagit mig på tiden) & vi fick vänta i typ tjugo minuter extra. Vi bestämde oss för att vänta vid busshållplatsen istället för att gå hem, så vi satte oss på en sten. vad vi inte såg var att stenen i fråga var full av myror ! Ni kan ju tänka er hur det slutade ....

Vi tog bussen in iallafall, med mycket kliande & gnällande, sen mötte vi upp Esther i éntren där. Vi var typ inte inne på mötet alls, om jag ska vara ärlig, men vi hade kul ändå. Sunny & jag hittade på världens knäppaste utmaning till Issa, för bara tjugo kronor & med ett löfte att fixa Spotify åt henne. Hon antog den !

När vi kom hem på kvällen, halv tolv, ställde jag & Sunny iordning en liten filmkväll åt oss själva. Vi samlade ihop lite filmer som jag hade hemma, sen bakade vi dubbel sats med chokladbollar. & så kollade vi of course på film då. Vi smällde i oss halva satsen av chokladbollar - resten sparade vi. Vi, eller jag iallafall, lovade mamma att vi skulle komma i säng tidigt, men så blev det inte direkt. Vi la oss runt klockan tre på natten/morgonen.

Nästa morgon vaknade vi tjugo i ett. Vi åt en lätt frukost bestående av mjölk & Coco pops. inte särskilt hälsosamt, men gott iallafall. Haha, vi är data - & filmnördar så efter att ha ätit frukost tog vi frma resten av chokladbollarna & varsitt glas med mjölk för att kolla på "The Happening" & fixa lite med min nya design. Den är jättefin ! Bilder & videor kommer snart.

" Du é en mullvad "

Hellu folks.
idag är Sunny här, rätt spontant faktiskt. Jag messade igår för att fråga om hon kunde komma hit till Uppsala den kvällen. Hennes mamma ringde upp & sa att  eftersom att vi inte kunde hämta henne så passade det inte så bra. Så då kom hon hit idag istället. Jag hann precis snabbstäda mitt rum & göra iordning mig innan den söta flickan knackade på dörren. det va rså himla länge sen vi träffades så det var väldigt kul. Vi snackade lite & Sunny mixtrade med en ny design åt min blogg ( den lär väl komma snart. ) Sen tog vi bussen - som vi höll på att missa - till Livets Ord där vi åt lite, gick på mötet & tittade på när några (tjej)vänner städade (kill)toan. Vi åkte hem efter ett tag för att äta middag, den serveras faktiskt ganska snart. när vi ätit 6 jag har bytt kläder så åker vi nog in till Livets Ord & går på EUK igen.
Jag har inga nya bilder på oss för tillfället, men ni kan få se några från förra gången hon var här :)

Haha, jag gillar bilden. Typ ; " Anne, vad gör du med bollen ?! "

Sunny är så himla söt där ! <3

Aja, pussgurkor, jag ska gå nu.
Ha det så bra ! :D

Europa Konferensen

Denna vecka kommer jag antagligen inte vara inne något på bloggen, för det är nämligen så att livets Ord är igång med sin Europa Konferens. Ni får alltså ge er till tåls, men jag lovar att berätta allt som hänt sen :)

Tunisien - Dag 3

Hej.
Jag fick förfrågan från min kära moster om jag tänkte blogga något idag & jag svarade att jag int ehade något särskilt att blogga om, vilket dock var felaktigt, kom jag nyss på. För jag hade ju lovat er att jag skulle skriva om min tredje dag i Tunisien idag. Så här kommer en redogörelse för dagen.

Vi gick upp tjugo i fyra på morgonen efter ungefär sju timmars sömn. Dock visade det sig att Rune inte ställt om sin klocka till tunisisk tid, så enligt tunisisk tid var klockan bara tjugo i tre. Vi gick upp alldeles för tidigt ! Vi åt iallafall frukost på hotellrummet & gjorde iordning oss. Bussen som vi skulle ta ut till olika ställen, med slutdestination i Saharöknen, gick ungefär tjugo över fem. Vi var så trötta, precis som resten av gruppen, att vi sov oss igenom det medsta av vad guiden berättade i bussen. Vi var iallafall på en Amfiteater i några timmar. Det var tydligen den tredje största i världen, om jag förstod det hela rätt. Vi stannade då & då till på cafén. Vi hälsade på en familj som bodde i grottor mitt ute i ingeenstans, i öknen alltså. Jag ska aldrig glömma deras lille dräng ! Vi var även på ett litet hotell där en del av "Star Wars" har spelats in.

I väntan på bussen.
Första stoppet.

Dansk guide.

en av fängelsehålorna i Amfiteatern.

Mini - Cesar (:

Slut på bilder, tror jag, annars kommer dom senare. klicka på bilderna så blir dom större.

Igår.

Hejhej.
Förlåt att jag inte skrev någonting om igår, men det blev helt enkelt inte någon tid över. Jag prioterar mitt verkliga liv framför mitt bloggarliv, så att säga. & det är helt enkelt något ni får acceptera.

Hursomhelst så var jag & familjen nere i Helenelund, en förort till Stockholm, tror jag. Där hälsade vi på Minna, André & Mateo. Minna är en av min mammas halvsystrar, André är hennes sambo & Mateo är deras treåriga son. Väldigt lättsamma människor som man alltid har någonting att prata om med. Förresten så har dom en till liten bebis på väg nu. Den kommer när som helst.

Först åt vi mat. Typ nån hemgjord potatissallad med stekt sparis, ett jättegott kött & olika korvar till, samt sallad. Efter det tog vi en liten paus från ätandet, André satte på lite musik & alla pratade. Tänk, det var nästan exakt ett helt år sedan vi träffade den lilla familjen sist ! Efter ett tag åt vi världens godaste, hemgjorda sommartårta med jordgubbar, hallon & vinbär på. Vi gick ut en stund till lekparken med grannarna & deras barn, för att barnen behövde få springa av sig lite. Men tillslut blev det kallt, så jag, Minna, mamma & Rune & lillebror gick hem igen. Haha, vi satt typ & läste Bamsetidnigar. Sen åt vi ännu mer mat; köttfärssås & spaghetti & sen typ ... drog vi hem.

Tunisien dag tre kommer imorrn eller senare idag.

Pussar Anne :*

Icke - spegeldag

Hellu.
 Idag har jag haft en icke - spegla - mig - dag. Hah, det är nog bara jag som får såna infall, men idag när jag hade duschat fick jag för mig att jag inte skulle kolla mig i spegeln på hela dagen, för att se hur länge jag klarade det. Enligt mina nära & kära är jag nämligen en spegelnarkoman, så varför inte ta reda på om dom har rätt ? Aja, så jag hållit mig ifrån speglarna sen i morse. Vilket är lite svårt, för vi har nämligen speglar så gott som överallt. Jag klarade det enda till kvällen faktiskt. Jag är duktigt, men det är nog inget jag tänker göra om. Mina nerver höll på att kolappsa av att jag inte visste hur jag såg ut.

Förutom att jag har hållit mig borta från speglarna så har jag även låtit bli att göra något åt mitt hår. Det där med håret är också en vana, eller ovana om ni hellre vill kalla det det. För jag håller alltid på med mitt hår - snor en slinga runt fingrarna, drar igenom det med händerna, slänger med det ... Ja, ni fattar. Så jag borstade bara igenom håret för att få bort alla tovor & sen lät jag det självtorka utan att göra något som helst med det. Jag klarade det också enda tills kvällen.

Ja, vad har jag gjort annars, om räknar bort att jag satt en massa förbud för mig själv ? Jo, jag har lyssnat på Michael Jackson - musik, läst "Eragon" & tittat på TV. Typ " Bugsy Malone", "The shrink is in" & nån mer som jag inte kommer på vad den heter.

Tunisien - Dag 1

Hela familjen var helt utmattade efter en stressig natt & bara ungefär 4 timmars sömn, men vi lyckades ändå behålla vårt goda humör. Hur kan man egentligen göra något annat när man är i Tunisien ? (: Efter en välbehövd frukost gick vi ner till stranden, som låg endast ca hundra meter ifrån vårt hotell.
 I Tunisien, märkte vi, pratar man arabiska eller franska. Många kan prata engelska, men den är inte särskilt bra. Dessutom var det helt annan kultur. Kvinnorna badade till exempel med alla 'ytterkläder' på, typ klänningar & byxor - inklusive hucklen (stavning?).
 Vi åt middag på vårt hotell runt klockan sju. Hotellet var riktigt fint, men tyvärr också en aning slitet.

Utsikt från hotellkorridoren.
Frukost.
Utsikt ifrån rummet.

Nästan.

Hejsan.
Idag nästan - regnade det, men inte riktigt. Brr ... Jag ogillar regn. Särskitl när det är sommar. På hösten är det oftast helt okej. Hursomhelst så åkte jag in på mötet med mammsen & Rune. Där mötte vi upp Maria H som hade lämnat ungarna på barnpassningen. Jag träffade också Sara & Issa & lite såna, men dom vände snart ryggen till & koncentrerade sig på något annat, så jag höll mig till dom vuxna denna gång. När mötet var slut & barnen hämtade, drog vi ner för att äta på McDonalds. Sen hem till Maria för att lämna lillebror där på en spontan - sleepover. Sen åkte vi hem, såklart.

Förresten så har jag fått lust att klippa av mig lite av min tjocka lejonman, men det lär nog inte bli av på ett tag. Särskilt som jag inte vet hur jag vill ha det. Men de tär störande att det är så tjockt. Lejonman .. kanske ett nytt smeknamn ? Lejon. xd Aja, puss på er. Snart men inte riktigt än så ska jag dra för att se på Made & direkt efter det Privileged eller vad den nu heter. När det är slut kommer jag vänta några minuter & så blir det TV igen. Denna gång 50 cent - The money and the power. Jag saknar moster som är i Norrköping.

Tunisien - Natten då vi anlände

Jag & familjen blev skjutsade av moster till flygplatsen & var väl där ungefär mellan 18.oo - 19.oo. Jag minns inte så noga faktiskt. Vi checkade in, vägde bagaget, fick våra biljetter & allt sånt där. Efter det fikade vi lite, eftersom att jag avskyr flygplansmaten. Min tid på flygplanet gick åt till att bli uppretad på lillebror & läsa ut min rysare ( De försvunna av Celia Rees - mycket bra bok. Jag rekommenderar den. ) Jag somnade faktiskt inte förrän vi åkt ett tag med bussen som kom & hämtade upp oss & några andra familjer på den tunisiska flygplatsen för att köra oss till allas olika hotell. I vårt fall var det Hotel La Residence Hammamet som blev avgångsplatsen. Ett lite slitet hotell, men det var fint. Vi fixade allt som behövde fyllas i, visade upp passen & stupade sedan i säng på direkten. Jag blev fascinerad av hur aktivt Tunisien är även nattetid. Invånarna där liksom vänder på dygnet, dom går upp tiidgt på morgonen för att öppna sina affärer. Mellan 12.oo & 16.oo ungefär så tar dom siesta. Efter det så öpnnar dom allt igen & på kvällen / natten är man ute med familj & vänner. Nu får bilderna visa resten (: Jag vet förresten att jag är lockig på bilderna, men det kändes inte som nån idé att stå & platta håret när det ändå skulle blötas ner om & om igen.

Mams.
Lillebror blev fascinerad av alla flygplan.
Fika.
Framme på den tunisiska flygplatsen.

Sverige bra men Tunisien bäst !

Hej.
Nu är jag hemma i gråa, kalla Sverige , efter att ha vart två fantastiska veckor i vackra, varma Tunisien som bjöd på lite allt möjligt. Visst är det skönt att vara hemma med alla trevliga människor igen, men jag skulle gott kunnat stanna i Tunisien lite till känns det som. Om moster fortfarande vill så hakar jag på & flyttar med henne dit. Haha. Jag tänker ge er en ny Tunisien-dag att läsa om per vanlig dag, lite som en ... resumé. Men den första dan kommer troligtvis inte förräns imorgon eller möjligtvis ikväll, för mamma har liksom åkt iväg med alla bilder på disketterna till en vän, så eh aa. Ni får helt enkelt ge er till tåls. Jag kan däremot ge er små ledtrådar; t.ex var vi & red kamel. Jag hamnade i bråk med en försäljare. En tatuering rikare är jag också.
 Nu avslöjar jag inte mer ;)

Igår
hann jag inte skriva något, men då var jag iallafall på stan för att säga hejdå till Lollo som åkte iväg till USA imorse. Gissa om jag är avundsjuk ..? Vi fikad elite & strosade mest runt, skämtade mycket - folk trodde väl att vi var fulla eller något.

Idag var jag nere till Konsum med lillebror & Rune för att köpa glass & lite mys. " Var kreativ, Angelica. Kreativ ! "

Förresten så är Dylan & Christopher jättefina namn, Sunny. Jag ska framföra dom till Rune & mamma. Du måste komma hit snart ! <3

Don't stop till you get enough

Hellu, mina underbara läsare :)
Nu är det så att jag snart åker till Tunisien. Rättare sagt ikväll. Jupp,  sen kommer ni inte höra av mig förrän den sextonde. Visserligen kommer jag hem den femtonde, men då kommer det vara ganska sent så, jag kommer mest troligt inte ha tid att blogga något.

Idag har jag förresten varit väldigt duktig. Jag har städat mitt rum, duschat, sminkat mig, borstat tänderna & allt sånt. Men jag har också tagit bort mina sängkläder, så att moster ska kunna sova där när målarna börjar på vårat hus. Ja, det är massa målare utanför vårt hus, som målar grannhuset, men dom kommer snart börja på vårat hus & hon vill helst inte att dom ska kunna se henne när hon sover & mitt rum är det enda som har sängen osynlig från alla fönstrena.

Ikväll kommer jag dock att byta om till beiga chinos, ett längre linne & en vit kofta med trekvartärmar. Chinosen och linnet kommer ifrån Gina Tricot medans koftan kommer från H&M.

Puss på er :*

Petrus, Jacob, Alexander & Noa.

Vi ska få en ny medlem i familjen någon gång i oktober. Efter vad man sett på ultraljudet så är det en pojke, men man kan ju aldrig vara helt säker. Mest troligt kommer ungen att få heta Petrus, Jacob, Alexander eller möjligtvis Noa. Jag håller dock på att Johannes är ett fint namn, medans mamma tycker Noel & Rune vill att han ska heta Peter. Lillebror vill förstås att den nya ska heta Emil - precis som han själv gör. Fast dom har ju ganska gott om tid att bestämma sig på.
 Anyways, det jag tänkte säga var att om någon där ute vet om ett fint pojknamn så får ni gärna höra av er & berätta vilket det är ni sitter inne med.

Har ni inte lust att svara via bloggen, så finns ju alltid min mail; anne.h.wahlin@hotmail.com
Däremot skulle jag föredra om ni hörde av er här på 'anneliscious', eftersom att jag inte kollar min mail särskilt ofta. Jag bekräftar heller inte 'addar' från folk som jag inte känner. Så ... (: